Volvo Cars zaprezentował S90 Ambience Concept, pierwszą w skali branży próbę synchronizacji wizualnej, dźwiękowej i zapachowej, która ma zdefiniować od nowa luksus podróżowania i przebywania w samochodzie.
S90 Ambience Concept, który debiutuje na pekińskim salonie samochodowym w Chinach, oparty jest na wieńczącym całą gamę modelu – Volvo S90 Excellence w wersji trzymiejscowej – i skupia uwagę na wożonych przez szofera pasażerach tylnych foteli.
Pasażerowie mogą personalizować atmosferę w kabinie za pomocą intuicyjnie funkcjonującej aplikacji smartfonowej, pozwalającej wybrać jeden z siedmiu tematów wizualnych zsynchronizowanych z dźwiękiem i zapachem.
Ambience Concept definiuje luksus na nowo, przenosząc ideę luksusu ponad dobór materiałów i tworząc samochód, który wprost komunikuje się ze zmysłami pasażerów – powiedział Robin Page, szef ds. designu w Volvo Cars. – Design wpływa na to, jak ludzie się czują we wnętrzu auta i pozwala im na zmianę swojego nastróju oraz współtworzenie dobrego samopoczucia.
System sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po ożywczy. Można także wywołać temat Nokturn dla pełnego odpoczynku, zaś temat Wolność przepełnia świeżą, pobudzającą energią.
Zsynchronizowane z tymi wizualnymi tematami doznania audio dobiegają ze wspaniałego systemu audio Bowers and Wilkins, w skład którego wchodzą tweetery zintegrowane w zagłówkach, zapewniające wszechogarniające doznania słuchowe. Każdemu tematowi towarzyszy jeden ze specjalnie stworzonych i dobranych aromatów, wykreowanych przez Byredo, a dobywających się niepostrzeżenie z ukrytych dysz w konsoli środkowej.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YmJYefXRPxs[/youtube]
Jesteśmy znani na całym świecie z naszej filozofii tworzenia samochodów – dla nas człowiek jest najważniejszy – a także z podejścia do stylistyki oraz jako światowy lider w branży w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa – powiedział Robin Page. – Koncept Ambience jeszcze bardziej wzmacnia naszą pozycję i ukazuje iż jeszcze bardziej się skupiamy na otaczaniu człowieka designem jak kokonem, co zaczyna się od bezpieczeństwa, a rozciąga się także na zapewnianie dobrego nastroju.
S90 Ambience jest prezentowany jako koncept, ale Volvo Cars ma ambicję, by wariant ten był dostępny w seryjnych modelach S90 Excellence, poszerzając gamę Excellence – szczególnie na rynku chińskim.
W roku 2017 Volvo sprzedało na rynku chińskim po raz pierwszy przeszło 100 000 aut, co w ogromnym stopniu przyczyniło się do osiągnięcia po raz czwarty z rzędu rekordowych rocznych wyników sprzedaży i nieprzerwanego wzrostu. Chiny to dla Volvo największy pojedynczy rynek oraz największy rynek dla modelu S90 sedan.
Ambience Concept stworzono z myślą o rynku chińskim, a jego charakter stanowi kontrast dla jakże nerwowych i pełnych pośpiechu warunków miejskich – powiedział Martin Andersson, senior commercial product manager w Dziale Samochodów Specjalnych Volvo Cars, odpowiedzialnym za gamę Excellence. – S90 Ambience Concept wzmocni na tym rynku postrzeganie naszej marki jako ważnego producenta o charakterze premium.
Materiały powiązane