Dwulitrowe silniki z rodziny Drive-E są dostępne w samochodach Volvo już od niemal roku. Aż dotąd można było je znaleźć tylko w autach przednionapędowych. Właśnie teraz debiutuje pierwszy model, w którym silnik nowej generacji przekazuje napęd na cztery koła. To połączenie będzie dostępne w V40 Cross Country T5 AWD, wyposażonym seryjnie w ośmiostopniowy automat. Pierwsze egzemplarze trafią do Polski w styczniu 2015 roku.
V40 Cross Country to model, który debiutował na początku 2013 roku. Już za kilka miesięcy zostanie zmieniona jego najmocniejsza odmiana – T5 AWD. Od stycznia V40 Cross Country T5 AWD będzie dostępny z nowoczesną, dwulitrową jednostką benzynową z rodziny Drive-E, która zastąpi silnik pięciocylindrowy o pojemności 2,5 l. Nowy motor będzie osiągał moc 245 KM, a maksymalna wartość momentu obrotowego wyniesie 350 Nm. Sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów ustąpi miejsca nowszej konstrukcji o ośmiu przełożeniach. Nowością będzie możliwość zamówienia łopatek przy kierownicy służących do zmiany biegów. Nowa jednostka będzie lżejsza, oszczędniejsza i równie dynamiczna.
Zmiany nie tylko pod maską
Nowością w ofercie będą 19 calowe felgi ze stopów lekkich Damara – czarne z szarymi akcentami. Aż dotąd 19 calowe felgi były wyposażeniem akcesoryjnym dostępnym wyłącznie jako kompletne koła wraz z oponami. Teraz będą opcją fabryczną. Pozostawiono przy tym odpowiedni profil kół tak, by nie ucierpiał na tym komfort pasażerów. Do palety lakierów metalizowanych wprowadzono nowy kolor Power Blue (jasny błękit), który był oferowany tylko w modelach serii 60. Całości zmian dopełnia aktualizacja rozwiązań systemu Sensus Connect, multimediów i nawigacji.
Materiały powiązane