W piątej edycji Narodowego Auto Testu przygotowanego przez magazyn Auto wiat Volvo w rankingu popularności i postrzegania marki zajęło 2 miejsce. Po raz trzeci Volvo znalazło się w gronie najlepszych marek motoryzacyjnych w Polsce.
Od 2006 roku magazyn Auto wiat na podstawie przeprowadzanych ankiet wśród użytkowników samochodów organizuje badanie na najpopularniejsze marki samochodowe oraz najlepiej postrzegane modele samochodów w Polsce.
W tegorocznej edycji respondenci odpowiadali na 39 pytań podzielonych na 4 bloki tematyczne: dane ogólne, szczegółowa ocena pojazdu, problemy techniczne, jakość usług ubezpieczycieli. W sumie zebrano 21 tys. wypełnionych ankiet, w których respondenci ocenili ponad 500 samochodów. Z zebranych danych utworzono ranking najlepiej postrzeganych samochodów w Polsce – TOP50 oraz ranking 20 najpopularniejszych marek samochodowych.
W rankingu najpopularniejszych marek samochodowych Volvo zajęło 2 miejsce, a w rankingu najlepiej postrzeganych samochodów – TOP50, na 7 miejscu znalazło się Volvo S40/V40 (produkowane w latach 1995-2003). Samochód został doceniony w takich kategoriach jak: jakość wykończenia wnętrza, jakość pracy podstawowych podzespołów auta oraz napęd samochodu, w których zajął wysokie miejsca, odpowiednio – trzecie, piąte i szóste.
W segmencie D i E – samochodów klasy średniej, Volvo S40/V40 zajęło 5 miejsce. W rankingach szczegółowych Volvo S40/V40 uplasowało się na następujących pozycjach:
– 13 miejsce w kategorii niezawodność;
– 6 miejsce w kategorii silnik;
– 10 miejsce w kategorii wnętrze;
– 13 miejsce w kategorii układ jezdny.
Narodowy Auto Test Auto wiat to także ocena obsługi posprzedażnej, a w tym m.in. wykonywanych napraw w ASO. Jeśli chodzi o ocenę warsztatów samochodowych Volvo zajęło 3 miejsce w rankingu fachowości wykonywanych napraw w ASO oraz 1 miejsce w zestawieniu estetyki serwisów i kultury obsługi. W pierwszym z rankingów Volvo zanotowało awans o jedną pozycję, a w drugim umocniło się na swojej pierwszej pozycji i wyprzedza markę z drugiego miejsca już o prawie 2 punkty.
Zadowolenie i pozytywne postrzeganie naszej marki wyrażone przez respondentów NAT, daje powody do satysfakcji. Nasze 2 miejsce w ogólnym rankingu popularności oraz 7 miejsce Volvo S40/V40 pokazuje, że nasze samochody spełniają oczekiwania, które mają wobec nich nasi klienci. Dziękujemy wszystkim za wszystkie opinie nt. samochodów Volvo, osiągnięty rezultat to dla nas prawdziwy powód do dumy – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
Materiały powiązane