W ciągu trzech lat Volvo planuje dwukrotny wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim. Aby tego dokonać odświeży swoją ofertę i zwiększy budżet marketingowy. Za ambitne plany będzie odpowiadać nowy szef amerykańskiego oddziału – Lex Kerssemakers. Jest to ważny element ekspansji marki i jej globalnego wzrostu sprzedaży. Za kilka lat ma osiągnąć poziom 800 000 aut.
W ubiegłym roku Volvo sprzedało 465 000 aut. Jest to najwyższy wynik w historii, ale wkrótce mają paść kolejne rekordy sprzedaży. W tym roku Volvo chce wyprodukować ponad pół miliona pojazdów, a już za kilka lat – 800 000. Kluczowym elementem tego planu jest wzmocnienie pozycji na rynku amerykańskim. Plan dwukrotnego zwiększenia sprzedaży w Ameryce powierzono jednemu z najbardziej doświadczonych menadżerów Volvo, który dotąd pełnił stanowisko Senior Vice President, Product Strategy & Vehicle Line.
Lex Kerssemakers szefem Volvo w Ameryce
Lex Kerssemakers pokieruje oddziałem Volvo w Ameryce Północnej i Południowej. O wadze powierzonego mu zadania najlepiej świadczy fakt, że ma raportować bezpośrednio do Hakana Samuelssona – prezesa Volvo Cars. Kerssemakers ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży samochodowej, w tym 16 lat spędził na najwyższych stanowiskach w strukturze Volvo. Pracował i mieszkał w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Holandii zajmując się marketingiem, sprzedażą, zakupami i strategią produktową. – Jestem świadomy wagi powierzonego mi zadania i chętnie je podejmuję. Rynek amerykański jest kluczem do rozwoju całej marki. W 2014 roku w USA sprzedaliśmy 58 000 aut. Moim celem jest podniesienie sprzedaży w ciągu trzech lat do poziomu 100 000 pojazdów – powiedział Lex Kerssemakers
Wielki potencjał w rynku amerykańskim widzi również Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group, który jest przekonany, że Lex Kerssemakers sprosta wyzwaniu. – Nasze plany dotyczące rynku obu Ameryk są bardzo ambitne. Ich waga i skala wymagała wybrania odpowiedniej osoby, zdolnej osiągnąć ten cel. Wybraliśmy do tego zadania zaufanego członka zarządu, potrafiącego przełożyć założenia strategiczne na konkretne działania. Lex Kerssemakers wzmocni nasz udział w rynku premium nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także w Kanadzie i Ameryce Łacińskiej – mówi.
Elementy wzmocnienia marki
Plan wzmocnienia amerykańskiej pozycji Volvo zakłada całkowite odświeżenie gamy modeli. Kluczowym autem dla tego rynku ma być nowy, duży SUV XC90. Jeszcze w tym roku dołączą do niego także V60 Cross Country i S60 Cross Country. Aby stymulować sprzedaż, Volvo znacząco zwiększy wydatki marketingowe. Amerykański oddział Volvo będzie też rozwijać sieć dealerską i podnosić jakość obsługi klienta. Znacząco ma się także skrócić dostępność pojazdów w punktach sprzedaży. Amerykańscy klienci są przyzwyczajeni do kupowania samochodów z tzw. stocku, co wymaga odpowiedniej logistyki.
Dotychczasowy szef Volvo w Ameryce – Tony Nicolosi – pokieruje działem Volvo Cars Financial Services for the Americas.
Materiały powiązane