Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich.
Euro NCAP to wiodący niezależny program oceny bezpieczeństwa samochodów w Europie, który pomaga klientom podejmować świadome decyzje dotyczące parametrów bezpieczeństwa samochodów dostępnych na rynku.
Zawsze projektujemy nasze samochody tak, aby były bezpieczne w rzeczywistych warunkach, a nie tylko po to, by osiągać doskonałe wyniki w testach. Ten rezultat podkreśla silne atuty EX30 w zakresie bezpieczeństwa – powiedziała Åsa Haglund, szefowa Centrum Bezpieczeństwa Volvo. Wraz z EX30 podnieśliśmy poziom naszego miejskiego bezpieczeństwa, tworząc małego SUV-a, który dba zarówno o kierowcę, jak również o innych uczestników ruchu na zatłoczonych ulicach miast.
Jako najmniejszy SUV Volvo, EX30 jest tak bezpieczny, jak można się spodziewać po samochodzie szwedzkiego producenta. Systemy bezpieczeństwa zostały opracowane w oparciu o unikalną wiedzę zdobytą w ciągu ponad 50 lat badań nad wypadkami w rzeczywistych warunkach i są zaprojektowane tak, aby chronić kierowcę i pasażerów w razie kolizji.
Osiągnięto to dzięki nowoczesnej technologii systemów zabezpieczeń oraz rozwiązaniom konstrukcyjnym spełniającym pionierskie wewnętrzne wymagania bezpieczeństwa w Volvo. Często przekraczają oficjalne wymagania testowe i są zaprojektowane tak, aby przygotować samochody szwedzkiej marki na różne rzeczywiste scenariusze, które mogą być znacznie bardziej skomplikowane niż standaryzowane testy.
Oprócz stale wysokich standardów ochrony, EX30 jest wyposażony w zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa aktywnego, które mają pomóc w uniknięciu i złagodzeniu skutków kolizji lub zagrożeń. Na przykład, zaawansowany system monitorowania kierowcy jest oferowany jako standard i dba o kierowcę, gdy nie jest w najlepszej formie.
W mieście, automatyczne hamowanie na skrzyżowaniach w EX30 ma zapobiegać bądź łagodzić skutki wypadków na skrzyżowaniach. Jeśli inny samochód niespodziewanie przetnie drogę, funkcja automatycznego hamowania awaryjnego ma na celu zatrzymanie samochodu.
EX30 posiada również system ostrzegania o otwieraniu drzwi. Po aktywacji może ostrzegać kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych, gdy ten ma zamiar otworzyć drzwi przed, na przykład, przejeżdżającym rowerzystą. Tak zwane wypadki związane z otwarciem drzwi (dooring) są przyczyną znacznej liczby wypadków rowerowych, a po włączeniu system ostrzegania o otwieraniu drzwi może pomóc w zmniejszeniu liczby takich incydentów.
Więcej szczegółowych informacji na temat systemów bezpieczeństwa w EX30 można znaleźć tutaj: Mały, elektryczny SUV Volvo EX30: nowy poziom bezpieczeństwa w mieście (biuro prasowe Volvo Car Poland).
Volvo Cars w 2023
W ujęciu całorocznym, Volvo Car Group odnotowało rekord dochodu operacyjnego na poziomie 25,6 miliardów koron szwedzkich. Przychód w 2023 r. wyniósł historyczne 399,3 miliarda koron, podczas gdy globalna sprzedaż osiągnęła poziom 708 716 samochodów.
O Volvo Car Group
Volvo Cars zostało założone w 1927 roku. Dziś jest to jedna z najbardziej znanych i szanowanych marek samochodowych na świecie, z klientami w ponad 100 krajach. Volvo Cars jest notowane na giełdzie Nasdaq Stockholm pod symbolem „VOLCAR B”.
„Dla życia. Aby dać ludziom swobodę poruszania się w sposób osobisty, zrównoważony i bezpieczny”. Ten cel znajduje odzwierciedlenie w ambicji Volvo Cars, aby stać się producentem wyłącznie samochodów elektrycznych oraz w zaangażowaniu w ciągłe zmniejszanie śladu węglowego, z ambicją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku.
W grudniu 2023 roku Volvo Cars zatrudniało około 43 400 pracowników etatowych. Siedziba główna Volvo Cars, działy rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się głównie w Göteborgu w Szwecji. Zakłady produkcyjne Volvo Cars znajdują się w Göteborgu, Ghent (Belgia), Południowej Karolinie (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma posiada również centra badawczo-rozwojowe i projektowe w Göteborgu i Szanghaju (Chiny).
Materiały powiązane