Volvo Cars całkowicie zmienia swój model biznesowy. Obecny tradycyjny sposób sprzedaży zostanie zastąpiony budowaniem bezpośrednich relacji z klientami. A sprzedaż zostanie przeniesiona do internetu.
Volvo Cars do 2030 r. zamierza stać się producentem pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, a w nadchodzących latach wprowadzi na rynek zupełnie nową rodzinę samochodów o takim napędzie. Będą dostępne wyłącznie przez internet.
W ramach nowej strategii handlowej Volvo Cars zamierza zainwestować w rozwój internetowych kanałów sprzedaży, zmniejszyć złożoność swojej oferty produktowej oraz wprowadzić przejrzyste i ustalone modele cenowe.
Volvo Cars skupi się na kompletnej i wygodnej dla klientów ofercie pod nazwą Care by Volvo, równolegle ze sprzedażą internetową.
Przyszłość Volvo Cars opiera się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest elektryfikacja, drugim – działania w internecie. Trzeci to po prostu wzrost i rozwój naszej firmy – podkreśla Lex Kerssemakers, szef globalnych operacji handlowych. Pragniemy zaoferować naszym klientom wygodny sposób na posiadanie Volvo, eliminując komplikacje i formalności związane z jego zakupem. Upraszczanie i wygoda są podstawą wszystkiego, co robimy.
Strategia koncentruje się na najszybciej rozwijającym się segmencie światowego przemysłu samochodowego – rynku elektrycznych aut premium. Volvo Cars dąży do osiągnięcia pozycji lidera w tym segmencie i w przyszłości skupi się wyłącznie na rozwoju samochodów elektrycznych.
Volvo Cars intensywnie inwestuje w platformy sprzedaży internetowej, a także wraz z partnerami detalicznymi będzie budować jeszcze silniejsze relacje z klientami. Relacje z partnerami pozostaną kluczowym elementem doświadczenia klienta. Partnerzy nadal będą odpowiedzialni za szereg ważnych usług, takich jak przygotowywanie, dostarczanie i serwisowanie samochodów.
Nasze działania online i offline wymagają pełnej integracji – dodaje Lex Kerssemakers. Niezależnie od tego, na jakim etapie zakupu klient się znajduje – w internecie, w salonie, w jednym z naszych Volvo Studio czy za kierownicą samochodu – musi odczuwać być obsługiwany na najwyższym poziomie i czuć się komfortowo.
Care by Volvo, do niedawna znana jako usługa abonamentowa Volvo Cars, zostanie przekształcona w rozszerzoną i jeszcze wygodniejszą ofertę dla klientów.
Kupując elektryczne Volvo przez internet, klient otrzyma wygodny pakiet usług, obejmujący m.in. serwis, gwarancję, pomoc drogową, opcje ładowania w domu, na wielu rynkach – także ubezpieczenie.
W swoim flagowym sklepie internetowym, volvocars.com, firma radykalnie uprości proces składania zamówienia na elektryczne Volvo i zmniejszy liczbę kroków potrzebnych do przeprowadzenia tego procesu.
Klienci będą mogli wybierać spośród atrakcyjnych, wstępnie skonfigurowanych elektrycznych samochodów Volvo. Będzie je można zamówić prosto i wygodnie, z szybką dostawą.
Przejrzyste i ustalone modele cenowe zapewniają dodatkową wygodę i uproszczenie. Takie podejście pozwala uniknąć różnic cenowych, w zależności od wyników negocjacji. Ten model biznesowy jest przejrzysty i pozwala zbudować zaufanie nabywców.
Volvo Car Group w 2020 r.
W roku obrotowym 2020 Volvo Car Group odnotowała zysk operacyjny w wysokości 8,5 mld SEK (14,3 mld SEK w 2019 r.). Przychody w tym okresie wyniosły 262,8 mld SEK (274,1 mld SEK). W całym 2020 r. światowa sprzedaż osiągnęła poziom 661 713 (705 452) samochodów, co oznacza spadek o 6,2% w porównaniu z 2019 r.
O Volvo Car Group
Firma Volvo Cars została założona w 1927 r. Obecnie Volvo to jedna z najbardziej znanych i cenionych marek samochodów na świecie. W 2020 r. sprzedano 661 713 samochodów w ok. 100 krajach. Od 2010 r. Volvo Cars jest własnością Zhejiang Geely Holding Group.
W grudniu 2020 r. firma Volvo Cars zatrudniała ok. 40 000 (41 500) pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy. Siedziba główna Volvo Cars, dział rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się w Göteborgu w Szwecji. Siedziba główna Volvo Cars w APAC znajduje się w Szanghaju. Główne zakłady produkcyjne spółki znajdują się w Göteborgu (Szwecja), Gandawie (Belgia), Karolinie Południowej (USA), Chengdu i Daqing (Chiny), natomiast silniki produkowane są w Skövde (Szwecja) i Zhangjiakou (Chiny), a elementy nadwozia w Olofström (Szwecja).
W ramach nowego celu firma Volvo Cars dąży do zapewnienia klientom swobody poruszania się w sposób spersonalizowany, zrównoważony i bezpieczny. Cel ten przekłada się na szereg ambicji biznesowych – przykładowo do połowy dekady firma planuje, aby połowa jej globalnej sprzedaży obejmowała samochody w pełni elektryczne oraz aby doszło do nawiązania relacji z 5 mln klientów bezpośrednich. Volvo Cars zobowiązuje się również do ciągłego zmniejszania śladu węglowego, a celem firmy jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r.
Opisy i fakty w tym materiale prasowym odnoszą się do międzynarodowego asortymentu samochodów Volvo Cars. Opisane cechy mogą być opcjonalne. Specyfikacje pojazdów mogą się różnić w zależności od kraju i mogą ulec zmianie bez uprzedniego powiadomienia.
Materiały powiązane