Volvo Car Group odnotowało kolejny raz wzrost sprzedaży: w marcu na poziomie 11,5% i w pierwszym kwartale 2016 roku na poziomie 11,9%.
Volvo odnotowuje kolejne wzrosty. Pierwszy kwartał 2016 r. przyniósł globalny wzrost sprzedaży kwartalnej o 11,9% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 r. Na rynkach pojawiło się 120 591 nowych Volvo. Wśród najpopularniejszych modeli wciąż prowadzą SUV’y – mniejszy, czyli bestseller z XC60 oraz nowy, flagowy model XC90, który wciąż budzi niesłabnące zainteresowanie nowych klientów. Wyniki sprzedaży w Polsce doskonale wpisują się w światowy trend Volvo. W marcu Volvo sprzedało najwięcej samochodów spośród wszystkich producentów premium odnotowując 1206 rejestracji. To wynik o 48% lepszy niż w marcu 2015 roku. Ofensywa modelowa Volvo przynosi skutki także na pozostałych rynkach. Oto przykłady:
- W pierwszym kwartale 2016 r Volvo sprzedało 120 591 aut, co oznacza wzrost o 11,9%
- Od 10 miesięcy Volvo Car Group odnotowuje systematyczny wzrost sprzedaży
- Wzrosty sprzedaży dotyczą dużych rynków: Europy, Stanów Zjednoczonych i Chin
- Nowe Volvo XC90 jest najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w USA
Sprzedaż samochodów w Stanach Zjednoczonych wzrosła aż o 15,9% w stosunku do ubiegłego roku. W Ameryce Volvo od dziewięciu miesięcy odnotowuje dwucyfrowy wynik wzrostu. Za oceanem kierowcy upodobali sobie model XC90, który popularnością przebił dotychczasowy bestseller Volvo – czyli XC60.
W Europie Volvo odnotowało wzrost o 13,1%. W marcu najszybciej rosnącym i jednocześnie największym rynkiem na starym kontynencie była Wielka Brytania. Legendarne już Volvo XC60 było najchętniej wybieranym autem przez klientów w Europie, a nowe XC90 odnotowało najwyższy wzrost.
Na rynku chińskim samochody Volvo znalazły 7,542 nabywców (wzrost o 13,9%). Najlepiej sprzedającym się modelem Volvo były XC60 i S60L.
Marzec | Styczeń-Marzec | ||||||
2015 | 2016 | Change | 2015 | 2016 | Change | ||
Chiny | 6 620 | 7 542 | 13,9% | 17 311 | 19 636 | 13,4% | |
USA | 5 916 | 6 857 | 15,9% | 13 723 | 16 361 | 19,2% | |
Szwecja | 5 775 | 6 432 | 11,4% | 14 093 | 16 047 | 13,9% | |
Europa Zachodnia | 20 504 | 23 295 | 13,6% | 43 522 | 49 286 | 13,3% | |
Inne rynki | 8 067 | 8 153 | 1,1% | 19 072 | 19 242 | 0,9% | |
Razem | 46 882 | 52 279 | 11,5% | 107 721 | 120 591 | 11,9% |
Najlepiej sprzedającym się modelem w marcu było Volvo XC60 – 14 676 szt. Na drugiej pozycji znalazło się Volvo V40 i V40 Cross Country – 10 925 szt. Nowe Volvo XC90 było trzecim najczęściej wybieranym przez klientów modelem. Wartości sprzedaży z podziałem na modele można znaleźć pod linkiem:
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/corporate/sales-volumes
Materiały powiązane