Komunikaty prasowe

Wyniki sprzedaży w marcu i w pierwszym kwartale roku Volvo Car Group.

Volvo Car Group odnotowało kolejny raz wzrost sprzedaży: w marcu na poziomie 11,5% i w pierwszym kwartale 2016 roku na poziomie 11,9%.

Volvo odnotowuje kolejne wzrosty. Pierwszy kwartał 2016 r. przyniósł globalny wzrost sprzedaży kwartalnej o 11,9% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 r. Na rynkach pojawiło się 120 591 nowych Volvo. Wśród najpopularniejszych modeli wciąż prowadzą SUV’y – mniejszy, czyli bestseller z XC60 oraz nowy, flagowy model XC90, który wciąż budzi niesłabnące zainteresowanie nowych klientów. Wyniki sprzedaży w Polsce doskonale wpisują się w światowy trend Volvo. W marcu Volvo sprzedało najwięcej samochodów spośród wszystkich producentów premium odnotowując 1206 rejestracji. To wynik o 48% lepszy niż w marcu 2015 roku. Ofensywa modelowa Volvo przynosi skutki także na pozostałych rynkach. Oto przykłady:

 

  • W pierwszym kwartale 2016 r Volvo sprzedało 120 591 aut, co oznacza wzrost o 11,9%
  • Od 10 miesięcy Volvo Car Group odnotowuje systematyczny wzrost sprzedaży
  • Wzrosty sprzedaży dotyczą dużych rynków: Europy, Stanów Zjednoczonych i Chin
  • Nowe Volvo XC90 jest najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w USA 

 

Sprzedaż samochodów w Stanach Zjednoczonych wzrosła aż o 15,9% w stosunku do ubiegłego roku. W Ameryce Volvo od dziewięciu miesięcy odnotowuje dwucyfrowy wynik wzrostu. Za oceanem kierowcy upodobali sobie model XC90, który popularnością przebił dotychczasowy bestseller Volvo – czyli XC60.

W Europie Volvo odnotowało wzrost o 13,1%. W marcu najszybciej rosnącym i jednocześnie największym rynkiem na starym kontynencie była Wielka Brytania. Legendarne już Volvo XC60 było najchętniej wybieranym autem przez klientów w Europie, a nowe XC90 odnotowało najwyższy wzrost.

Na rynku chińskim samochody Volvo znalazły 7,542 nabywców (wzrost o 13,9%). Najlepiej sprzedającym się modelem Volvo były XC60 i S60L.

 

MarzecStyczeń-Marzec
20152016Change20152016Change
Chiny6 6207 54213,9%17 31119 63613,4%
USA5 9166 85715,9%13 72316 36119,2%
Szwecja5 7756 43211,4%14 09316 04713,9%
Europa Zachodnia20 50423 29513,6%43 52249 28613,3%
Inne rynki8 0678 1531,1%19 07219 2420,9%
Razem46 88252 27911,5%107 721120 59111,9%

Najlepiej sprzedającym się modelem w marcu było Volvo XC60 – 14 676 szt. Na drugiej pozycji znalazło się Volvo V40 i V40 Cross Country – 10 925 szt. Nowe Volvo XC90 było trzecim najczęściej wybieranym przez klientów modelem. Wartości sprzedaży z podziałem na modele można znaleźć pod linkiem:

https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/corporate/sales-volumes

Materiały powiązane