Pierwsze miejsce wśród marek premium, drugie wśród wszystkich producentów aut – właśnie takie wyniki uzyskała marka w badaniu niezawodności aut J.D. Power. Ta amerykańska firma przeprowadziła swoje badania w Niemczech na próbie ponad 14 000 pojazdów.
Istnieje wiele rankingów bezawaryjności aut, ale często różnią się od siebie metodologią. Firma J.D. Power badała samochody nie starsze niż 3 lata, użytkowane przez jednego właściciela przez co najmniej 12 miesięcy.
W tegorocznym badaniu wzięło udział ponad 14 000 właścicieli aut zarejestrowanych w Niemczech. Uwzględniono samochody, których pierwsza rejestracja nastąpiła między lutym 2015 roku a kwietniem 2017 roku. Ankietowani musieli odpowiedzieć na pytania dotyczące aż 177 różnych problemów w podziale na kilka kategorii. Pytano o mankamenty widoczne na zewnątrz pojazdu oraz w kabinie, działanie funkcji i wyświetlaczy, siedzenia, ocena awarii zespołu napędowego, a nawet ogrzewania i wentylacji. Użytkownicy określali też swoje doświadczenia z jazdy.
Na pierwszy miejscu znalazła się marka japońska, na drugim Volvo, ex-aequo z marką należącą do producenta z Niemiec. Volvo wypadło zdecydowanie lepiej niż jakikolwiek producent segmentu premium. Im niższa liczba punktów, tym niższa awaryjność aut producenta. Marka Volvo uzyskała wynik 103 punktów. To świetny wynik biorąc pod uwagę fakt, że samochody segmentu premium pozostałych producentów odnotowały więcej usterek niż auta tańszych segmentów. Średnia dla wszystkich marek wyniosła 133 punkty. Rok wcześniej poziom średniej awaryjności wynosił 151 punktów, co oznacza, że średnia liczba usterek aut spada.
Pełne wyniki wraz z punktacją i dokładniejszym opisem można zobaczyć na stronie J.D. Power
http://www.jdpower.com/press-releases/2018-germany-vehicle-dependability-study-vds
Materiały powiązane