Limitowana seria nowego XC90 okazała się dużym sukcesem. Internetowa sprzedaż auta ruszyła w środę 3 września o godz. 16.00, a już 47 godzin później cała pula licząca 1927 egzemplarzy XC90 First Edition była zarezerwowana. Najwięcej zamówień złożyli Amerykanie, ponad 400 sztuk. Polscy klienci zarezerwowali 16 samochodów.
Samochody z limitowanej edycji First Edition, upamiętniające rok założenia szwedzkiej marki, wzbudziły ogromne zainteresowanie wśród klientów na całym świecie. Większość samochodów została zarezerwowana w ciągu pierwszej godziny od oficjalnego rozpoczęcia sprzedaży. W szczytowym momencie, sprzedaż osiągnęła tempo 7 egzemplarzy na minutę.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jakie emocje budzi XC90, ale wcale nas to nie dziwi. Po długo wyczekiwanej premierze nowego SUV-a Volvo i zaprezentowaniu limitowanej edycji samochodu, zainteresowanie musiało sięgnąć zenitu. Pierwsi klienci zarezerwowali swoje modele w ciągu zaledwie kilku sekund po otwarciu systemu, co potwierdziło naszą tezę, że XC90 to model kultowy. Jestem pewien, że w przyszłość samochody First Edition staną się białymi krukami dla motoryzacyjnych kolekcjonerów – powiedział Alain Visser, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w Volvo Car Group.
First Edition to najbardziej ekskluzywna i w pełni wyposażona wersja najnowszego modelu Volvo. Samochód dostępny jest z czarnym lakierem Onyx Black, który idealnie współgra z wnętrzem zdominowanym przez bursztynowy kolor foteli ze skóry nappa oraz głęboką czerń skórzanej deski rozdzielczej. Limitowana edycja posiada również 8-ramienne 21-calowe felgi opatrzone unikatowymi inskrypcjami.
Pod maską First Edition znajdziemy czterocylindrowy silnik z rodziny Drive-E. Jednostka benzynowa T6 AWD o mocy 320 KM/ 400 Nm dostępna będzie m.in. na rynku amerykańskim, azjatyckim i australijskim. Na polski rynek, tak jak na wszystkie europejskie, First Edition trafi w wersji z silnikiem D5 AWD 225 KM/ 470 Nm. Obie jednostki napędowe współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Nowy model szwedzkiej marki wyposażony został również w najwyższej jakości 19 głośnikowy system audio firmy Bowers & Wilkins oraz ekran dotykowy, który pozwala na zupełnie nowy – intuicyjny i bezpieczny – sposób korzystania z multimediów. Dodatkowo XC90 posiada najbardziej wszechstronny pakiet systemów bezpieczeństwa.
Najwięcej zamówień złożyli Amerykanie ponad 400 sztuk. Polscy klienci zarezerwowali 16 egzemplarzy.
Materiały powiązane