Komunikaty prasowe

Zmiany w modelach Volvo S80, V70 i XC70

Nowe elementy karoserii i wnętrza, zmiany mechaniczne, redukcja zużycia paliwa to tylko niektóre ze zmian, jakie nastąpiły w modelach S80, V70 i XC70. Dodatkowo znajdzie się w nich system sterowania pojazdem Sensus Connected Touch, światła dzienne, zegary TFT, felgi, tapicerki, a pod koniec roku także nowa automatyczna skrzynia biegów i czterocylindrowe silniki.

Nowe Volvo S80 – jeszcze bardziej ekskluzywne

Z zewnątrz model został optycznie poszerzony dzięki nowemu grillowi chłodnicy, światłom i zderzakowi wyposażonemu w światła do jazdy dziennej. Zmienił się także kształt tylnych świateł. Klienci będą mogli zamówić ten model z akcesoryjnymi kołami o średnicy 19-cali przy zachowaniu wysokości profilu opony jak w kołach 18-calowych. W środku zamiast tradycyjnych zegarów, znajdzie się wyświetlacz TFT. Kierowca będzie mógł zdecydować się, jakie parametry mają być wyświetlane. Klienci będą mogli zamawiać tapicerkę skórzaną dostarczaną przez nowego, ekskluzywnego dostawcę ze Szkocji: Bridge of Wall. Jest miękka w dotyku, bardzo elegancka i doskonale pasuje do charakteru modelu S80. Auto będzie dostępne z jednym z trzech rodzajów zawieszenia: komfortowym, obniżonym – sportowym i adaptacyjnym.

V70 i XC70 – funkcjonalności i design

Volvo to jeden z pionierów nadwozi typu kombi. V70 to typowy przedstawiciel tego segmentu, cechujący się ogromną funkcjonalnością nadwozia. Model ten gwarantuje duży komfort podróży, elegancką stylistykę i bagażnik o imponującej pojemności 575 litrów. Tylną kanapę można składać w proporcji 40/20/40. Gdy tylne siedzenia są złożone płasko, pojemność bagażnika wzrasta do 1 600 litrów (mierzone do linii okien). Tylna klapa jest otwierana elektrycznie za pomocą pilota lub przyciskiem na desce rozdzielczej. W tylnej kanapie mogą znaleźć się zintegrowane foteliki dla dzieci powyżej trzech lat. Nowy jest także tylny zderzak, inny wzór rur wydechowych, dodatkowe elementy chromowane i zmienione światła tylne. Nowością są także akcesoryjne felgi o średnicy 19 cali. Wszystkie te zmiany obejmą także cross-overa XC70, który otrzyma dodatkowe osłony podwozia i ochronną, czarną powierzchnię w dolnej części zderzaka. Bardzo charakterystyczną zmianą jest grill chłodnicy o diagonalnym wzorze.

Sensus Connected Touch

Sensus Connected Touch to nowy system sterowania pojazdem z funkcjami multimedialnymi. Centrum sterowania stanowi 7-calowy ekran dotykowy typu multi-touch, z którego można korzystać także w rękawiczkach. Część przycisków sterujących systemem zdublowano na klawiaturze panelu środkowego i na kierownicy. System może być także sterowany głosowo.

Kierowca może się łączyć się z Internetem wpinając do gniazda USB modem 3G/4G lub parując z samochodem telefon komórkowy. Istnieje możliwość udostępnienia sieci poprzez WiFi wszystkim pasażerom. W trakcie jazdy można słuchać muzyki z internetowych stacji radiowych lub serwisów oferujących streaming muzyki. Ekran może wyświetlać prognozę pogody na najbliższych kilka dni.

System potrafi nanieść najnowsze informacje dot. ruchu drogowego i skoordynować je z pokładowym systemem nawigacji. Można też wyszukiwać wolne miejsca parkingowe lub lokalizować wybrane usługi. Na postoju można przeglądać strony internetowe, korzystać ze sklepów AppStore, sprawdzać informacje dot. mijanych zabytków i miast.

Inne zmiany

Pod koniec 2013 roku do modeli S80/XC70/V70 trafi nowa generacja silników VEA. Są to mocne silniki 4-cylindrowe – benzynowe i wysokoprężne. Silniki będą współpracowały z sześciostopniową skrzynią manualną lub nową, ośmiostopniową przekładnią automatyczną. Ta ostatnia będzie dostępna z łopatkami przy kierownicy, które ułatwiają szybszą zmianę przełożeń.

Materiały powiązane