Volvo Cars, producent samochodów segmentu premium, odnotował wzrost o 66 procent zysku operacyjnego na poziomie 11 miliardów SEK, w porównaniu z 6,6 miliarda SEK zysku w roku 2015.
Przychód netto za ten okres wzrósł o 10 procent i wyniósł 180,7 miliarda SEK w porównaniu do 164 miliardów SEK przychodu netto w roku 2015. Marża zysku operacyjnego wzrosła z 4 procent w 2015 roku do 6,1 procenta w roku 2016.
Osiągnięty wynik potwierdza dynamiczną transformację jaką przechodzi marka Volvo. Globalny wzrost sprzedaży o 6,2 procenta, 11,5 procentowy wzrost na rynku Chińskim i 18,1 procenta w Stanach Zjednoczonych potwierdzają słuszny kierunek rozwoju marki i jej nowych modeli.
Volvo się rozwija i staje się coraz silniejsze – powiedział Håkan Samuelsson President i CEO Volvo Car Group. Nowe modele są ogromnym sukcesem, sprzedaż i zainteresowanie naszą marką jest na rekordowym poziomie. Zyski i zrównoważony rozwój pozytywnie wpływają na naszych pracowników. Patrząc na nasze dotychczasowe osiągnięcia, wnioskuję, że rok 2017 również będzie rekordowy – dodał Håkan Samuelsson
Szczegółlowe informacje na temat wyników finansowych dostępne są pod poniższym linkiem:
Ważny rok dla Volvo Cars
Pierwszy raz w blisko dziewięćdziesięcioletniej historii marki, Volvo Car Group wyemitowało w maju obligacje o wartości 500 milionów euro. W listopadzie 2016 roku miała miejsce druga emisja obligacji o wartości 3 miliardów SEK. Również w 2016 roku Volvo Cars przedstawiło wszystkie modele serii 90, które potwierdziły obecność marki w segmencie premium.
Volvo Cars ogłosiło również współpracę z dwoma liderami rozwoju systemów jazdy autonomicznej. Autonomiczna jazda to jeden z najważniejszych kierunków rozwoju marki, obok connectivity i bezpieczeństwa.
W sierpniu Volvo połączyło siły z Uberem, światowym liderem w dziedzinie przewozów. Ich wspólnym celem jest rozwój technologii autonomicznych samochodów. We wrześniu Volvo ogłosiło plan założenia spółki joint venture z firmą Autoliv, światowym liderem w systemach bezpieczeństwa i rozwoju oprogramowania do samochodów autonomicznych. Po raz pierwszy w historii producent samochodów premium połączył siły z dostawcą rozwiązań, aby rozwijać technologie ADAS i AD.
Kooperacja jaką rozpoczęło Volvo Cars, potwierdzamy gotowość naszej marki na nadchodzące zmiany w branży motoryzacyjnej. Naszymi celami na rok 2017 są takie elementy jak zrównoważony rozwój, wzrosty sprzedaży i nowe rozwiązania biznesowe – powiedział Håkan Samuelsson
Materiały powiązane